Op woensdag 11 januari om 20u is er in de Arsenaalzaal van het stadhuis eeninformatievergadering over de werkzaamheden aan de Gelukstraat en de Sint-Katelijnestraat.

De twee straten worden een woonerf, zover waren we al een tijdje.

Ik woon in de Sint-Katelijnestraat, en het is moeilijk om ernààst te kijken dat er iets op til is: het lijkt wel dat de straat de afgelopen maanden geen week zonder werken is geweest.

En ze zeggen dan wel in het foldertje dat ik net in mijn bus vond dat de werken starten op 16 januari, maar dit is wat ik op dit eigenste ogenblik uit mijn venster zie:

Werken-in-de-Sint-Katelijne

Ik kan me vergissen, maar dat ziet er toch redelijk werk-achtig uit.

Nu, ‘t is waarschijnlijk wel zo dat dit niets is in vergelijking met wat het zal zijn: de twee straten worden helemaal heringericht tot woonerf, met nieuwe bestrating in een mengeling van kasseien en betontegels, met rijweg en voetpaden op hetzelfde niveau, met een paar parkeervakken en een zevental vakken met beplanting, naast de twee plantvakken die er al waren aan de Ottogracht. Het belooft fantastisch te worden (al maken we ons allemaal in koor wel zorgen over de parkeerplaatsen).

En ik ken niets stratenverbouwingsplanning, maar voor een leek ziet het er de laatste maanden uit alsof ze de straat opengooien, iets doen aan de electriciteit, alles zorgvuldig weer dichtgooien, wat later alles weer open smijten, iets doen aan het water, dan weer alles dicht, dan weer alles open, iets doen aan de straatverlichting, weer dicht… enfin, het ziet er allemaal niet zo optimaal efficiënt uit. ‘t Is te hopen dat het er nóg meer coördinatie zal zijn volgend jaar.

Maar goed: we gaan het allemaal kunnen vragen op de informatievergadering. AanGeert Versnick (schepen van Openbare Werken), Dirk De Baets (directeur-manager Wegen, Bruggen en Waterlopen), Peter De Smet (aannemer), en uiteraard aan de onvolprezen Hilde Ballegeer (voorlichtingsambtenaar).

Meer informatie over de werkzaamheden:
Marc Despriet (Dienst Wegen, Bruggen en Waterlopen)
Tel. 09/266.79.00, fax 09/266.79.39, e-mail tdwegen@gent.be