Ottogracht

Snel even een nieuwe verkeersdrempel aanleggen. Van efficiëntie gesproken: snel en accuraat gewerkt door die mannen: in één week tijd …!

Vorige

Aanpassing circulatieplan

Volgende

BBQ in de Waterwijk

  1. Frank De Busscher

    De verkeersborden waren wel erg misleidend; de verkeersplateaus zijn verdwenen; en niet enkel zogezegd ‘hersteld’. er is enkel
    nog een streepjesaanduiding. blijkbaar op vraag van ‘De Lijn’ werd alles lager genivelleerd.
    (De aannemer en de technische dienst- werkploeg wisten dit te melden)
    Dit gebeurd ook in de tolhuislaan / Rodelijvekensstraat.
    Zo moeten de ‘De Lijn’-bussen niet extra vertragen.
    en kunnen ze nu volle ‘sjette’ geven….
    Een koninklijk besluit datum 09/10/1998 Artikel 1-11 van de verkeerscode geeft in detail aan hoe een verkeersplateau eruit ziet.
    fietsers én voetgangers opgepast dus…
    (we weten nu ook dat we op de Ottogracht niet meer op het fietspad mogen rijden; een aanduiding op de straat – Beverhoutplein – duidt dit aan; én het fietspad werd geblokkeerd tussen
    Boudelostraat en Beverhoutplein. Fietsers worden dus gebruikt als verkeersremmer.)

    • Hans Grymonprez

      Als bewoner aan het plateau had ik jaren communicatie met De Lijn, de stad, de ombuds, de schepen omwille van onhoudbare trillingen doorheen alle aanpalende woningen omwille van vrachtverkeer en bussen van De Lijn. Ondertussen werd de straat ook zone 30. Het min of meer nivelleren van alle drempels heeft op die as er voor gezorgd dat de trillingen nagenoeg weg zijn. Als het verkeer te snel rijdt is het aan de politie om daar toezicht op te houden. De huidige situatie is van dien aard dat het inderdaad vooral het busverkeer is dat zich niet houdt aan de maximumsnelheid van 30 km/u. De lijn communiceert dat het de taak is van de politie om toe te zien op de snelheid.

Geef een reactie

Gemaakt tussen 2003 en 2017, door de mensen van de Waterwijk & zog.org